CV-ul este documentul în care îți prezinți întreaga experiență, competențele și realizările profesionale.
Scrisoarea de intenție este cea care îți oferă oportunitatea de a fi SPECIFIC. Ea este mai mult decât o introducere a ta, este o ocazie de a arăta că te potrivești perfect pentru rolul la care aplici.
Iată 4 pași care te ajută să personalizezi scrisoarea de intenție:
- INFORMEAZĂ-TE
Caută online cum se numește persoana care se ocupă de recrutare în companie și în loc de “Stimate domnule / doamnă”, scrie numele persoanei – vei impresiona din primele rânduri. Chiar dacă scrisoarea ta nu ajunge exact la acea persoană, vei arata că ai făcut un efort pentru a găsi un nume, în loc să te adresezi generic.
- OFERĂ SOLUȚII PLIATE PE NEVOILE LOR
Alege primele 3-4 competențe menționate în anunț și arată cum le-ai folosit până acum pentru a avea rezultate și a contribui la succesul companiei. Dacă ai informații despre proiectele companiei sau provocările prin care trece, menționează cum ar putea beneficia de expertiza ta.
- STUDIAZĂ CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ
Cuvântul cheie este: research, research, research. Citește tot ce găsești despre companie, despre valorile și principiile ei, despre beneficiile oferite angajaților, despre modelul de leadership abordat. În felul acesta poți identifica cum te poți integra în compania lor și dacă ți se potivește modul lor de funcționare. Menționează în scrisoare de ce dorești să lucrezi pentru ei, ce e te atrage la companie și cum se potrivelte cultura organizațională cu modul tău de lucru. Niciun recruitor nu vrea să vadă că este doar o aplicație printre alte zeci, arată că ei sunt prima ta opțiune.
- ANALIZEAZĂ TERMINOLOGIA UTILIZATĂ
Citește toate informațiile pe care le găsești depre companie, despre management, despre proiectele în care este implicată și încearcă să folosești același tip de comunicare, folosind cuvinte similare și adaptând tonul în funcție de rol și de industrie. O scrisoare pentru un rol de avocat nu ar trebui să aibă același ton ca un o scrisoare pentru un rol de director creativ. Evită să folosești prea mult jargon specific industriei, acesta îngreunează comunicarea și este doar pentru persoanele care cunosc în profunzime specificul activității.
EXPERT TIP: Caută codul culorii predominante de pe site-ul companiei (folosind funcția inspect element) și folosește-l pentru mici accente în documentele tale. Vor fi impresionați de atenția ta la detalii!
Your next job is better